Tuesday, November 5, 2013

Edisi Wanita! Kolagen dalam bar coklat


COKLAT dan minuman kolagen CocoBelle sesuai untuk individu berumur 25 tahun ke atas.


TREND pengambilan kolagen sebagai pemulih keanjalan dan keremajaan kulit telah lama mendominasi keinginan kaum Hawa yang dahagakan kejelitaan berpanjangan. Harapan untuk mendapatkan kulit bebas kedutan dipendam tinggi golongan wanita yang memilih kolagen sebagai alternatif prosedur kecantikan.
Daripada suntikan kepada minuman yang diisipadukan bersama kolagen, pasaran terhadap produk sebegini kian rancak, biarpun ramai yang kurang memahami keperluan dan kepentingan kolagen kepada manusia.
Secara saintifik, kolagen merupakan protein dalam badan dan mewakili 25 peratus daripada keseluruhan protein. Peningkatan usia mendorong kepada penurunan kadar kolagen. Proses berterusan itu memberi kesan kepada kadar kedutan kulit.
Kebimbangan wanita melewati fasa wajah berkedut kemudiannya melahirkan pelbagai teknologi kecantikan berasaskan kolagen. Menerusi rangkaian alternatif tersebut, amaun kolagen yang hilang seiring pertambahan umur digantikan dengan kolagen baharu. Ia sekali gus memperlahankan proses penuaan seseorang.
Pengambilan protein
Hari ini, kandungan kolagen dapat diperoleh menerusi satu bar coklat. Pengenalan produk coklat kolagen CocoBelle keluaran Dzar Holdings Sdn. Bhd. itu telah membuka lembaran baharu dalam rawatan kecantikan yang sebelum ini hanya dapat dicapai melalui penggunaan kosmetik atau serbuk minuman.
Menggunakan coklat gelap asli yang berkualiti, kandungan lima gram (g) kolagen dalam coklat kolagen CocoBelle cukup untuk memulakan hari anda dengan penuh bertenaga.
Pengerusi Eksekutif dan pengasas Dzar Holdings, Datuk Zawati Abd. Rahman menjelaskan, penghasilan bar coklat kolagen bertujuan memudahkan pengambilan protein itu dalam kalangan individu yang sibuk bekerja.
“Kalau perlu pergi ke tempat yang jauh contohnya, bar coklat ini sangat praktikal untuk dibawa dan boleh dimakan pada bila-bila masa,” ujar Zawati ketika ditemui pada majlis pelancaran syarikat dan produk-produknya di Bora Ombak, Ampang, Selangor.

SITI NURHALIZA hadir merasmikan majlis pelancaran produk coklat kolagen CocoBelle di Ampang, Selangor baru-baru ini.


Sebagai pelengkap kepada bar coklat tersebut, minuman kolagen berperisa oren CocoBelle turut ditawarkan kepada orang ramai. Penggunaan tiga bahan terbaik termasuk kolagen marin dari Jepun menjadikan dua produk berasaskan kolagen CocoBelle itu lebih berkualiti berbanding produk sedia ada dalam pasaran.
Pensijilan halal yang diperoleh secara sah produk-produk CocoBelle juga menambah keyakinan pelanggan untuk mencuba barangan keluaran Dzar Holdings tersebut.
“Kami mengutamakan kualiti dan kuantiti yang kami tawarkan juga lebih banyak berbanding produk lain. Setiap uncang minuman kolagen CocoBelle ialah seberat 26g yang cukup untuk penyediaan segelas air,” jelas Zawati.
Selain dihasilkan sebagai alternatif kecantikan, coklat dan minuman kolagen CocoBelle untuk individu berumur 25 tahun ke atas itu juga mempunyai faedah kesihatan kepada tubuh.
Menurut Zawati, pengambilan coklat pada waktu pagi dan minuman kolagen CocoBelle menjelang malam dapat membantu menguatkan tulang dan sendi. Katanya: “Saya kurang bersetuju kalau orang cakap kolagen hanya untuk tujuan kecantikan sedangkan ia banyak manfaat kesihatan.
“Siapa yang ingin sakit bila tua, jadi dengan adanya produk sebegini, ia dapat membantu kita melewati proses penuaan dengan lancar.”
Penyanyi tersohor negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin yang hadir merasmikan acara tersebut berpendapat, produk kecantikan berasaskan makanan kesihatan memang memberi kebaikan kepada individu.
Bagaimanapun, ulas Siti, setiap orang perlu memastikan produk yang diambil mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan dan mengenal pasti isi padu bahan utama yang digunakan.
Katering popular Melaka! Mesti Klik!

"Orang jauh dikenang-kenang
Hanya terkenang pada yang satu
Mula berkenal kemudian bertunang
Di atas pelamin sama bersatu….”
- Deezaa Catering -
















"Tuan puteri tersenyum-senyum
Melihat laksamana bermain rodat
Senyum-senyum jangan tak senyum
Sudah sempurna segala adat….”
- Deezaa Catering -

" Panas kering siapakan tahu
Hujan rintik di daun pandan
Berjalan seiring bersentuh bahu 
Sama cantik sama padan….”
- Deezaa Catering -

Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1105&pub=Kosmo&sec=Stailo&pg=st_03.htm#ixzz2jkimIvaR 
Hakcipta terpelihara 


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...