Tuesday, November 5, 2013

Transformasi jejaka metropolitan

AKSESORI serba hitam seperti sneaker, jam tangan, jaket dan kaca mata secara automatik memaparkan karakter maskulin.


KONSEP pengembaraan menjadi asas. Tiga negara di benua Eropah iaitu Belanda, Belgium dan United Kingdom pula dipilih sebagai teras penggerak. Paduan dua elemen itu lantas menghidupkan gaya ranggi buat sang jejaka moden. Koleksi baharu keluaran Alfio Raldo yang merangkumi jam tangan, tali pinggang, kasut dan kaca mata sedia untuk membentuk penampilan segak lelaki metropolitan.
Selari dengan peredaran fesyen, Alfio Raldo tidak ketinggalan memenuhi keinginan kaum Adam yang mengutamakan gabungan penampilan dan karakter sebagai perlambangan diri.
Teknik rekaan, perincian dan pemilihan aksesori yang memaparkan ciri-ciri moden serta padanan rona maskulin seperti hitam dan coklat bata sekali gus mewakili karakter kelelakian individu secara semula jadi.
Penataan blok warna pada koleksi kali ini juga unik untuk dicuba golongan jejaka. Cipta gaya retro bersama kemeja merah dan biru berkotak yang berlatarkan warna putih. Tambah sentimen old school pada gaya itu dengan memadankan seluar jean biru tua.
Sempurnakan keagungan gaya klasik menerusi kaca mata hitam agro dinamik Alfio Raldo dan jam tangan bertali kulit hitam yang menawan.
Bagi gaya lebih santai, sarungkan kemeja hijau polos dan satukan bersama celana hitam atau jean lusuh. Jam tangan kulit rona coklat berbentuk bujur pula menjadi pelengkap gaya yang ideal. Tidak lupa sneaker hitam sebagai pengimbang konsep kesederhanaan.
Mahukan fesyen formal maskulin? Apa kata anda memilih sut hitam bersama sepatu hitam arang ketika melangkah ke pejabat. Anda juga boleh memadankan aksesori bersesuaian seperti jam tangan rona coklat dan kaca mata hitam apabila menghadiri majlis koktel atau acara makan malam eksklusif.
Sesekali tampil berani mengenakan baju berona lembut seperti merah jambu. Tonjolkan kebijaksanaan anda dalam berfesyen dengan memadankannya bersama jean biru tua, tali pinggang coklat hazel dan jam tangan warna hitam. Sempurnakan gaya romantis anda menerusi beret berona biru.
Mencari tailor pakaian lelaki popular di Melaka? Klik!






Azam Cempaka Tailor ditubuhkan pada tahun 2004, menyediakan perkhidmatan menjahit pakaian seragam untuk sektor awam dan swasta, dan bekalan tekstil. Dengan seramai pekerja 40 orang, Azam Cempaka Tailor menerima tempahan pakaian seragam dari Bomba, JKR, MARA, Kastam, MBMB, MPHTJ, JPAM, Mahkota Medical Centre, MS Teknikal, Kerajaan Negeri Melaka, Jabatan Kerajaan dan kilang-kilang. 

Kami pakar di dalam :-

Uniforms - Suit/ Blazer - Baju Melayu - Textile Supply

Nama Perniagaan : Azam Cempaka Tailor
Jenis Perniagaan : Pakar Membuat Pakaian Lelaki & Bersedia Mengambil Sebarang Tempahan
Alamat : N0 15 & 15-1, Jalan BU 5, Taman Bachang Utama, Bachang, 75350, Melaka.
Tel : 06- 281 0810/ 06- 281 8118/ 06-281 8118 (fax)/ 016- 385 8588 (sms)
Pengurus :  En Hasmadi (012- 274 4000/ 019- 665 2211)
Email : azamcempakatailor@yahoo.com
Pautan : Tapak Iklan
Foto : Set

Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1105&pub=Kosmo&sec=Stailo&pg=st_02.htm#ixzz2jkhbKBan 
Hakcipta terpelihara 

Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...