Monday, November 28, 2016

Penjara 14 hari tidak cukup


KA HOO dan Sit Fun mengasari Nurul Ain dalam satu kejadian di Sungai Buloh, Selangor pada Khamis lalu.

Putrajaya – Jabatan Peguam Negara telah memfailkan rayuan terhadap hukuman mahkamah yang dijatuhkan ke atas suami isteri yang mengasari anggota penguat kuasa wanita Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).
Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata, beliau berpandangan hukuman ke atas Lor Ka Hoo dan Tan Sit Fun iaitu penjara 14 hari dan denda RM3,000, dan jika gagal membayar denda dipenjara tujuh hari, adalah terlampau ringan berbanding kesalahan yang dilakukan.
Rayuan terhadap hukuman itu difailkan pada hari sama hukuman dijatuh­kan iaitu Jumaat lalu, katanya dalam satu kenyataan semalam.
“Walaupun kedua-dua tertuduh telah mengaku bersalah, namun hukuman yang setimpal hendaklah dikenakan demi memberi pengajaran kepada mereka di samping menjadi teladan kepada yang lain agar tidak melakukan perbuatan sama,” katanya.
Mohamed Apandi menegaskan, Jabatan Peguam Negara amat memandang serius perbuatan menggunakan kekerasan jenayah bagi menakutkan pen­jawat awam dari­pada menjalankan kewajipan yang sah di sisi undang-undang.


Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=1128&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz4RIr1IIUT 
Hakcipta terpelihara 

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...