Sunday, March 23, 2014

Sakinah ajak tunjuk perut


SHARIFAH SAKINAH


MINGGU ini kecoh pasal isu Sharifah Sakinah tayang perut! Maklumlah perut anak dara, nipis tanpa lemak, gebu pulak tu. Mana tidaknya, tengoklah badan Sakinah pula. Kalau badan pun kurus-kering tentulah perut pun nipis. Tak logiklah, kalau badan kurus perut berlapis berlipat bagai. Itu mesti ada yang tak kena, atau pun sudah kena buatan orang.
Apa yang peliknya, kenapa baru-baru ini sahaja Sakinah tayang perut sedangkan sudah agak lama Diva nampak perut Sakinah bersepah dalam akaun Instagramnya. Sejak dia mula-mula berlatih bersenam dengan seorang anak Mat Salleh beberapa bulan lalu, masa tu pun dia dah mula tunjuk perut sampai bawah pusat juga.
Diva puji Sakinah. Memang perut dia cantik. Dalam perutnya itulah segala makanan yang dimakan diproses. Kalau dah kahwin dan dah nak ada anak, dalam perutnya itulah benih zuriatnya akan jadi manusia sebelum dilahirkan ke dunia. Jadi, barang yang cantik perlu ditunjukkan kepada satu dunia, biar semua orang tahu. Tapi kalau dah nama perempuan, tunjuk perut maknanya sikit dah lagi nak tunjuk buah dada atau segala kebun buah-buahan yang ada dalam kain.
Diva tak hairan kalau Sakinah kata aktiviti senaman dan dia tunjuk perut sebab nak bagi semangat kepada pengikutnya dan wanita-wanita lain nak badan cantik. Sakinah bangga sebab berjaya buat pengikutnya sama-sama tayang perut dalam Instagram. Elok sangatlah pakat tunjuk perut tu!
Diva tak nak cakap pasal aurat atau agama, sebab Diva jenis orang yang jahil juga, tapi bila manusia tiada sifat malu begitulah jadinya. Malaslah nak cakap banyak, sebab satu hari nanti Sakinah akan sedar bahawa ajak orang tunjuk perut ramai-ramai itu tidaklah sebaik yang disangka.
Diva: Suka menunjuk, tiap-tiap hari muat naik gambar makan cantik-cantik dalam Instagram.
Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0323&pub=Kosmo&sec=Diva_Interaktif&pg=dv_01.htm#ixzz2wnEyescM 
Hakcipta terpelihara 

Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...