Sunday, March 23, 2014

Kes Bengong!!! Tak kelakarlah Cef Wan!


CHEF WAN


INI ada lagi satu cerita yang dianggap lawak tapi sebenarnya langsung tak kelakar. Apatah lagi cerita kelakar yang direka oleh orang tua yang sepatutnya jadi contoh teladan kepada orang lain. Ini tidak, orang tua yang buat perangai tak senonoh, budak-budak mentah apatah lagi.
Masa orang satu dunia macam nak perang cari pesawat MH370 yang hilang entah ke mana, tiba-tiba ada rakyat Malaysia sendiri, selebriti ternama macam Cef Wan pula yang tiba-tiba buat lawak dengan sekeping gambar dengan kapsyen yang buat ramai orang naik marah.
Memang kena makilah Cef Wan bila bergurau kata objek yang dipegang di tepi pantai itu disangkanya sebagai pintu kapal terbang MH370 tapi rupa-rupa hanya pintu jamban rumah Cik Kiah.
Kata Cef Wan dia memang dah agak orang Malaysia yang suka melatah akan ambil serius apa yang ditulis, dan memang dia buat tindakan itu sebab nak tengok reaksi orang ramai. Pendek kata, sengaja nak cetuskan kontroversi, ibaratnya dah tahu api tengah marak, simbah lagi minyak petrol banyak-banyak, memang makin maraklah. Cef Wan anggap dirinya telah berjaya sebab dapat buktikan bahawa masyarakat kita suka melatah, macam-macamlah dia kecam, tak faham bahasa, tak sensitif, biadap semua ada.
Diva ambil satu perkara sahaja. Kalaulah anak dia atau cucu-cucu dia yang ada dalam perut pesawat MH30 tu agaknya apa perasaan Cef Wan bila orang lain buat lawak sengal macam dia buat tu? Mesti berapi atau macam tsunami agaknya Cef Wan ketika itu, mahunya ada sidang media khas juga nanti.
Diva: Bertuahnya Rozita Che Wan, kahwin dengan orang muda, mengandung, anak sulung pula dapat keputusan SPM 9A. Hidup tak mati dek keji namanya, yang penting buat benda betul.
Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0323&pub=Kosmo&sec=Diva_Interaktif&pg=dv_03.htm#ixzz2wnGexWEk 
Hakcipta terpelihara 

Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...