Friday, August 31, 2012

Remy Ishak spt ‘Dihantar kpd Saya’, Edry – 29 Februari


“Filem 29 Februari ini dibuat dalam format 3D supaya filem seperti ini berada ditahap yang kompetitif untuk dipasarkan ke peringkat antarabangsa. Diperingkat antarabangsa unsur 3D sudah menjadi seperti satu standart yang mesti ada dalam menghasilkan filem” – Edry Abdul Halim

#29 Februari
Ujarnya sewaktu sidang media 29 Februari menjelaskan filem-filem akan datang terbitan Kru Studios juga akan diberikan nafas dalam format 3D.
“Pembikinan dalam format 3D untuk 29 Februari ini adalah langkah pertama kami untuk eksperimen menghasilkan filem dalam format seperti ini dan juga menjadi pembelajaran yang berguna untuk penambahbaikkan filem berformat 3D yang bakal dihasilkan bagi filem filem akan datang.”

29 Februari
Ujar Edry lagi idea tercetusnya filem yang bergenre fantasy biography ini adalah dari seorang rakanya yang lahir pada 29 Februari. Apabila ditanya tentang sasaran kutipan untuk filem ini pula, Norman memaklumkan berdasarkan dari respon yang diterima menerusi trailer yang ditayangkan dan pembikinan dalam bentuk 3D bagi filem Melayu pertama, sasaran kutipan adalah didalam lingkungan RM5-7 juta berkemungkinan boleh dicapai.
Berkenaan pemilihan Remy Ishak sebagai pelakon utama pula Edry menjelaskan bahawa Remy Ishak seperi ‘dihantar kepada dia’. “Sewaktu saya sedang menulis skrip filem ini entah macam mana dia muncul menegur saya seolah-olah seperti dia dihantar kepada saya. Dari situlah saya tanya dia kalau boleh menyanyi juga. Sebab untuk filem kali ini sudah saya tetapkan polisi untuk mengambil seorang pelakon yang boleh bernyanyi. bertentangan dengan filem magika dimana penyanyi diambil untuk berlakon. Untuk skrip budi lakonan Remy ni pula memang saya buat berdasarkan karakter dia”
Filem yang akan ditayangkan pada hari ini diharap boleh diterima orang ramai dan trio 3 beradik ini iaitu Norman, Edry & Yusry juga berharap penonton dapat membuka sedikit pemikiran dengan boleh menerima suatu genre yang baru seperti 29 februari selepas banyak dihidangkan dengan genre yang sama seperti komedi, seram & romantik.
@buahmulut.com

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...