Tuesday, July 31, 2012

Erra Fazira Fokus Persiapan Raya Aleesya

Erra Fazira

Dalam kerancakan orang ramai bercerita mengenai kisah rumah tangganya, Erra Fazira lebih selesa untuk berdiam diri daripada memberikan maklum balas mengenai cerita yang tidak sahih.
Untuk Ramadhan kali ini, Erra mengakui aktiviti kerjanya padat.
Walaupun sibuk menguruskan kerjaya seninya, Erra tidak pernah lupa atau tertinggal menyediakan persiapan untuk anak perempuannya bagi menyambut Hari Raya Aidilfitiri.
Kali ini, Erra dan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin bersama-sama menyediakan persiapan raya untuk puterinya, Engku Aleesya.
Kata Erra, dia lebih gemar menyediakan persiapan di saat-saat akhir.
Tetapi, barang-barang keperluan untuk Aleesya akan disediakan awal sejal Ramadhan menjelma.
“Saya jenis buat persiapan saat akhir. Sejak dulu lagi saya suka melakukan persiapan penghujung Ramadan kerana lebih terasa nikmatnya. Pun begitu, tidaklah semua saat akhir, ada juga yang saya beli awal seperti baju anak.
“Kalau bercakap soal persiapan, fokus saya lebih kepada Aleesya. Setakat ini saya ada tiga pasang baju raya untuknya dan hujung Ramadan nanti, saya akan beli lagi. Tahun lalu dia ada 10 baju raya,” kata Erra seperti dalam Harian Metro Online.
Dalam kesibukan menyediakan persiapan raya untuk anaknya, Erra tidak lupa untuk menyediakan pakaian raya buat dirinya.
Cuma, dia lebih gemar besederhana di hari raya.
“Untuk diri sendiri, memadai dua atau tiga baju. Biasanya pada hari raya, saya akan tampil ringkas dan santai. Baju kurung pilihan saya daripada jenis kain kapas kerana ia sesuai dengan cuaca panas terik dan suasana kampung,” katanya.
@mynewshub.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...