Monday, November 4, 2013

Reen Rahim rapat dengan Fauzi Nawawi



MOMENTUM gadis bernama Noreen Ashikin Rahim atau nama pentasnya Reen Rahim dalam bidang lakonan tidak begitu menyerlah biarpun sudah menjuarai program realiti Pilih Kasih musim ketiga.
Sedar akan hakikat tersebut, luah pelakon berusia 25 tahun itu, selama dua tahun dalam bidang lakonan dia sering ditawarkan watak-watak kecil.
"Kalau orang lain yang menang program realiti senang dapat watak utama, tetapi saya pula sudah dua tahun berlakon baru dapat watak pembantu. Momentum saya dalam bidang lakonan tidak laju seperti sesetengah pelakon," ujarnya jujur ketika ditemui baru-baru ini.
Tidak berputus asa dengan rezeki yang diperoleh, ungkap Reen, pahit yang dirasai itu menjadikan dirinya kuat dan lebih berkeyakinan tinggi untuk menjadi pelakon yang lebih baik pada masa akan datang.
Bagaimanapun, Reen bersyukur kerana tawaran berlakon tidak pernah putus, bahkan dia juga sudah menjalani penggambaran drama berjudul Berlima Ramadan untuk siaran pada bulan Ramadan tahun depan.
Watak antagonis
Biarpun tawaran tidak pernah putus, Reen sering sahaja ditawarkan watak antagonis.
Mengulas mengenai perkara itu, Reen memberitahu, dia tidak pernah berasa bosan dan berkecil hati, malah menganggap tawaran watak sebegitu merupakan pujian kepada dirinya.
"Saya bukan jenis yang feminin atau lemah lembut untuk ditawarkan watak baik. Mungkin pihak penerbit nampak saya aktif dan lincah, maka watak antagonis sesuai dengan saya. Disebabkan itu saya sering ditawarkan watak tersebut," dedahnya yang anggun mengenakan gaun berwarna-warni pada sesi fotografi itu.
Terkini, Reen yang berasal dari Klang, Selangor itu muncul dengan watak antagonis dalam drama bersiri Aku menerusi Slot Aksi, TV3.
Kongsi Reen mengenai wataknya di dalam drama rantaian tersebut, dia membawakan watak gadis kampung bernama Nini yang bercinta dengan Acid (lakonan Nubhan).
REEN RAHIM mengaku bukan sahaja mempunyai hubungan yang baik dengan Fauzi Nawawi, tetapi juga rapat dengan isterinya, Lisdawati.


Malangnya, hubungan cinta di antara Nini dan Acid tidak disukai oleh Adam yang turut mencintai Nini.
"Acid dipukul oleh Adam dan akhirnya dia keluar meninggalkan kampung. Nini yang pada asalnya baik bertukar menjadi gadis yang jahat selepas dirogol oleh Adam," ujarnya mengenai wataknya itu.
Mengulas mengenai cabaran membawakan watak Nini, kata Reen, buat pertama kalinya dia perlu melakukan aksi pergaduhan dalam drama.
Selain perlu tahan sakit Reen juga perlu menunjukkan skil seni mempertahankan diri yang betul.
Mujur, kata Reen, dia mendapat tunjuk ajar dari seorang koreografer lawan bernama Komeng.
"Asalnya watak Nini selepas kena rogol dia jadi lagi lembik dan tidak bersemangat, tetapi pihak produksi ubah watak saya menjadi sebaliknya selepas melihat saya minat pada babak-babak aksi lawan," jelasnya.
Gosip skandal Fauzi, Noni
Selesai mengenai pembabitannya dalam dunia lakonan diceritakan, nama Reen turut terheret sama dalam gosip cinta aktor sensasi Fauzi Nawawi yang didakwa mempunyai skandal dengan bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima, Noni baru-baru ini.
Fauzi sendiri mengakui dalam kenyataannya kepada Kosmo! bahawa dia lebih rapat dengan Reen berbanding Noni dan terkejut kenapa Noni yang dikaitkan dengan dirinya.
Menjawab mengenai pengakuan Fauzi itu, luah Reen, dia memang rapat dengan Fauzi dan juga Lisdawati selepas berlakon drama di bawah arahan Fauzi iaitu Kiambang.
"Saya sudah lama kenal dia (Fauzi). Begitu juga isterinya, Lisdawati selepas berlakon drama arahannya. Saya juga salah seorang pengguna produk Aqua Therapy keluaran syarikatnya," jelasnya.
Ditanya mengenai gosip skandal Fauzi dan Noni, kata Reen, mungkin mereka digosipkan kerana Noni seorang yang lemah lembut dan mesra.
Sebaliknya, ungkap Reen, Noni sekadar anak didik Fauzi. Begitu juga dengan dirinya yang sentiasa mendapat tunjuk ajar lakonan daripada aktor itu.
Artikel Penuh: http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1104&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_01.htm#ixzz2jfwblqkP
Hakcipta terpelihara 

Kejam! Wanita Dirogol Sebelum Kepala Dipenggal

SEORANG wanita yang berkunjung ke India untuk mengubati kemurungannya, diberikan dadah, dirogol sebelum dipenggal kepala. Mayat mangsa ...