Sunday, November 3, 2013

KL Gangster 2 (2013)

1. Masa Malek jalan jalan di KL, ada mamat pegang kayu dan kawan dia tengah belasah orang. Mamat pegang kayu ada di sebelah kanan orang yang dibelasah. Tukar syot, tetiba mamat pegang kayu tu ada di sebelah kiri rakannya yang berbaju kemeja kotak. 

2. Jai dengan gahnya datang kat meja sambil nak zip jaket. Tukar syot, belum sempat dia zip jaket, dia pegang leher jaket membetulkan kolar. 

3. Member Jai yang pakai baju putih hilang tiba tiba dari belakang Jai dan tiba tiba ditemui sedang membelasah seseorang selepas tukar syot. Pantasnya dia gerak, tak sampai 1 sec! Haha… 

4. KANTOI: Masa Shark datang, lantainya batu. Tapi, yang peliknya, masa mak Shark berjalan pergi, pelakon extra bergetar, macam earthquake tengah berlaku (lihat pelakon india). Menandakan yang pelantar mungkin digunakan dalam scene ni nak bagi tinggi beberapa pelakon yang pendek. Haha..

5. Adik Malik jatuh tepi peti ais tarik kain senget ketepi. Tukar syot, kain tu jadi kemas balik atas peti ais tiba tiba. Bila mamat tu cakap ‘mau bayar tak mau bayar?!’, kain tu senget balik. Dan syot seterusnya kemas balik. Begitulah sampai Malik muncul di pintu. 

6. Masa berjalan kot Tailong dibutang. Masuk dalam disko, tiba tiba dah terbuka. 

7. Tailong sepak /pecahkan jag dan punggung jag masih melekat di atas meja di tempat yang sama. Nampak seperti jag itu digam di meja untuk kesan pecah yang powerful! 

 8. Muka Jai sekejap pandang lurus dan sekejap dia pusing pandang Tailong between syot. 

9. Masa Malek masuk pintu tempat Tailong, pintu tu dah nak tertutup sendiri. Tukar syot, pintu terbuka luas semula seperti sebelum dia masuk. 

10. Mamat kat belakang tu letak rokok kat mulut. Dan tangan dia menghala ke kotak rokok yang dipegang di tangan kanan. Tukar syot, kotak rokok di tangan kanan hilang. Dan dia ambil semula rokok di mulut menggunakan tangan kanan. 

11. Dan, selepas dia buang rokok dari mulut, tiba tiba saja rokok tadi ada di mulutnya semula dan dia tengah bakar rokok tersebut dengan enaknya. Haish… 

12. Rambut Shark ada atas kolar tiba tiba lepas tukar syot. 

13. Rambut ibu Shark juga sedikit ketengah dada selepas dia call Tailong. 

14. Masa helicopter nak mendarat, dua orang yang berada di tepi Jai hilang entah ke mana dalam syot seterusnya. Mereka kelihatan sedang buka pintu heli utk Tailong. Tapi, bila masa pula mereka jalan pergi ke sana? 

15. Lengan Ajib tiba tiba saja terkeluar dari kereta selepas tukar syot. 

16. Dada sebelah kanan Tailong terselak tiba tiba selepas tukar syot. Bila Tailong bagun dari baring, barulah baju tu tutup semula dada sebelah kanan. Malah kedudukan Tailong yang awalnya berada di atas buah dada Zati, berubah kedudukan berada di atas perut. 

17. Malah, baju Zati yang diselak berada atas dadanya semula sebelum Tailong selesai rogol. 

18. Tailong baring di tempat berbeza diantara syot. Lihat kedudukan bunga di atas karpet. Berbeza between syot. 

19. KANTOI: Krew / siapa saja yang sedang menonton pembikinan adegan ini kelihatan di badan kereta yang dipandu Malek. Nak lihat? Slow-mo lah! 

20. Bayang motor Jai berubah ubah between syot. Kemungkinan syot ini dirakamkan dalam masa yang agak panjang. 

21. KANTOI: Korang akan nampak lengan dummy yang digunakan sebagai pengganti manusia dalam adegan kereta terbalik itu menari nari / bergoncang goncang dalam kereta. Kalau terkeluar terus, malu! Haha

Kejam! Wanita Dirogol Sebelum Kepala Dipenggal

SEORANG wanita yang berkunjung ke India untuk mengubati kemurungannya, diberikan dadah, dirogol sebelum dipenggal kepala. Mayat mangsa ...