Monday, January 28, 2013

Zed Zaidi: 'Jangan pertikai Seniman'


zed zaidi
Zed Zaidi
PELAKON kelahiran Singapura, Shah Iskandar diingatkan agar tidak mempertikai tindakan Persatuan Seniman dalam menangani soal berkaitan kedatangan artis asing ke negara ini.

Perkara itu dibangkitkan oleh Presidennya, Zed Zaidi sejurus membaca kenyataan pelakon 3 Janji itu di sebuah akhbar tempatan, semalam.

"Seniman boleh mempertikaikan kemasukan artis luar berlandaskan undang-undang negara. Kami tak sekat, cuma mengawal kemasukan mereka.

"Kalau mereka masuk negara kita, ikut undang-undang negara kitalah. Jangan cuba nak pertikai tindakan kami," tegasnya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Dalam kenyataan itu, Shah mengaku kecil hati dengan isu dibangkitkan Seniman yang membantah kebanjiran artis luar selain keliru mengapa isu itu dibangkitkan.

Shah juga mengatakan tindakan Seniman itu menyekat rezeki mereka sedangkan mereka turut membayar cukai dan menyumbang kepada pembangunan ekonomi negara.

Sebelum ini, kemasukan beberapa artis luar ke negara ini seperti Aaron Aziz, Julia Perez, dan Randy Pangalila dibangkitkan Seniman bagi memastikan mereka melalui saluran yang betul.

Menurut Zed Zaidi, pihaknya tidak ada sebarang masalah dengan Shah sebelum ini sehinggalah ahli bersekutu persatuan itu membangkitkan isu tersebut.

“Setahu saya, saya tak pernah mempertikai orang yang tak ada bising-bising seperti ini. Apabila mereka mencabar persatuan dan undang-undang negara kita, jadi saya kena bersuara.

“Saya bukan nak cari salah artis luar atau sesiapa saja. Kalau dia ikut undang-undang, tidak ada masalah. Kalau rasa tak boleh ikut undang-undang kita, balik negara dia balik,” katanya.

Zed Zaidi juga memberitahu akan menyiasat dari sem
@sinarharian.com.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...