Thursday, January 24, 2013

Budak dilari penyamun Storm



SARINA dan Zailani bersyukur kerana anak mereka, Mohd. Darwish Aniq ditemui selamat selepas dilarikan penjenayah di sebuah stesen minyak di Kijal, Kemaman semalam.


KUALA TERENGGANU – Tindakan sepasang suami isteri meninggalkan anak lelaki mereka yang berusia tiga tahun dalam Mitsubishi Storm dengan enjin hidup di sebuah stesen minyak di Kijal, Kemaman mengundang padah apabila budak itu dan kenderaan tersebut dilarikan penyamun.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 10.30 pagi semalam ketika mangsa yang sedang tidur di tempat duduk belakang kenderaan tersebut ditinggalkan oleh ibu bapanya yang masuk ke tandas.
Melihat kenderaan itu tidak dikunci dan enjin hidup memudahkan kerja seorang penjenayah yang terus masuk ke dalam kenderaan tersebut dan memandunya ke arah Dungun.
Kejadian tersebut disedari ibu bapa mangsa yang berusia 37 dan 42 tahun apabila mereka melihat kenderaan itu bergerak. Pasangan suami isteri itu terus menghubungi polis.
Sebelum kejadian, tiga beranak itu dalam perjalanan dari rumah mereka di Kijal menuju ke Chukai, Kemaman untuk urusan perniagaan sebelum singgah di stesen minyak berkenaan.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, selepas menerima maklumat tersebut, polis terus membuat operasi dan berjaya mengesan kenderaan tersebut di Kerteh.
p/s penulis rasakan kejadian ini adalah disebabkan kelalaian ibu bapa sendiri..walaupon sekejap enjin kereta wajib dimatikan dan jgn sekali2 tinggalkan anak2 kecil bersendirian di dalam kereta. banyak kejadian sedemikian tapi masih ramai yang tidak beri perhatian sewajarnya. moga menjadi iktibar utk kita semua. insyaAllah..
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0124&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz2IsqvVtWb 
Hakcipta terpelihara 

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...