Tuesday, July 31, 2012

Norish Karman Tak Kisah Dengan Cakap Orang

Norish Karman Tak Kisah Dengan Cakap Orang

KUALA LUMPUR – Setelah sekian lama mendiamkan diri mengenai isu yang mengatakan dia melahirkan seorang bayi dengan tersebarnya gambar seorang wanita mirip mukanya di sebuah hospital swasta, pelakon wanita, Norish Karman akhirnya membuka mulut.
Kali ini, Norish sudah tidak kisah lagi dengan pandangan dan persepsi orang ramai terhadap dirinya.
Katanya, biarpun orang ramai menabur fitnah tentang dirinya, dia sentiasa bersabar dan berdoa supaya Allah S.W.T sentiasa memberikan bantuan kepada orang yang teraniaya seperti dirinya.
“Biarlah orang nak bercakap apapun. Umi Syarifah (ibu), pesan kita akan dapat bantuan Allah jika dianiaya. Dia juga nasihatkan saya supaya baca doa setiap kali selepas selesai solat untuk memohon pertolongan Allah.
“Lagi orang cakap rezeki saya lagi banyak. Allah akan bagi rezeki kepada orang yang teraniaya. Peminat juga tak pandang serong terhadap saya biarpun isu ini kecoh diperkatakan. Mereka datang peluk saya apabila berjumpa saya,” kata Norish yang dipetik dari Harian Metro Online.
Meskipun cerita fitnah yang menyebabkan dirinya malu, Norish mengatakan dia tidak pernah takut dengan manusia.
Sebaliknya, dia hanya takut kepada Allah S.W.T kerana menganggap itu hanyalah sebagai dugaan hidup untuk dia terus menjadi hamba yang kuat.
“Saya hanya takut Allah dan tak takut dengan pandangan serong manusia. Apapun saya serahkan pada Allah untuk menilai. Zaman nabi dulu, ada juga yang kena masuk penjara, difitnah dan macam-macam lagi tapi akhirnya darjat mereka diangkat tinggi sebagai khalifah.
“Inikan pula saya manusia kerdil. Ini adalah ujian daripada Allah untuk angkat darjat saya,” katanya.
Tidak melatah dengan cerita-cerita yang dicanang umum terhadap dirinya, Norish menyerahkan segala yang terjadi kepada Allah S.W.T untuk menentukan segalanya.
“Saya tak melatah dengan mana-mana media pun untuk marah. Cukuplah dia dikutuk Allah kerana buka keaiban orang. Siapa yang buka keaiban orang akan dianiaya Allah nanti. Saya serahkan segala-galanya pada Allah untuk menentukan,” kata Norish.
berita terdahulu...
Norish Karman 'Diburu' Media Bila Fotonya Bersama Bayi Tersebar...

Norish Karman ‘Diburu’ Media Bila Fotonya Bersama Bayi Tersebar…


Sekarang ini, gempar di banyak laman web hiburan apabila beberapa keping gambar pelakon dan pengacara, Norish Karman yang berada di dalam wad hospital dengan bayi kecil tersebar meluas.
Kalau dilihat, wajah wanita yang terbaring di atas katil dalam hospital mirip seperti Norish.
Malah, ada juga gambar di mana ‘tag’ tangan yang dipakai oleh Norish jelas menunjukkan namanya sendiri.
Norish dikhabarkan telah melahirkan seorang bayi lelaki pada 24 September 2011 di KPJ Cheras sekitar jam 6.13 petang.
Bayi lelaki itu telah diberikan nama Alexander bin Abdullah.
Ada juga sekeping gambar anak lelaki Norish dengan bayi itu.
Bulan Disember tahun lalu, industri tanah air digemparkan dengan cerita mengatakan Norish sedang mengandung.
Bagaimanapun, Norish menafikan dakwaan tersebut kerana dia sebenarnya sedikit sibuk dengan aktiviti kerjayanya di samping membesarkan anak-anaknya.
Bukan itu sahaja, ada juga beberapa dakwaan yang mengatakan Norish yang secara tiba-tiba menyepikan diri dari dunia hiburan kerana sedang mengandung dan tinggal di Bali, Indonesia?
Tidak kurang juga, ada beberapa peminat yang memuat naik status di laman Facebook mengenai dakwaan penipuan Norish.
Apakah cerita sebenarnya? Siapakah bayi yang dipegang oleh Norish? Adakah dia dimasukkan ke hospital kerana jatuh sakit? Atau adakah ia cuma ‘sedutan’ daripada adegan dalam drama lakonannnya?
Apapun janganlah kita menyangka yang bukan-bukan selagi belum ada kenyataan sahih dari yang empunya badan.
Kita kena adil pada Norish…mungkin inilah harga yang perlu dibayar agaknya bila bergelar selebriti, Wallahualam.
@mynewshub.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...