Thursday, June 7, 2012

Budak ‘diculik’ ditemui selamat



KHAZLIN menunjukkan kesan lebam yang dialami Mohd. Rayyan Azim sambil diperhatikan Mohd. Hisham ketika ditemui di Nusajaya, Johor Bahru semalam.


NUSAJAYA – Seorang suri rumah menarik nafas lega apabila anak bongsu yang ‘diculik’ seorang lelaki ditemui selamat selepas dibawa ‘bersiar-siar’ selama satu jam oleh penjenayah terbabit.
Khazlin Saat, 35, memberitahu, dia tidak keruan apabila mendapati anak lelakinya, Mohd. Rayyan Azim Mohd. Hisham, 2, dilarikan penjenayah terbabit ketika meninggalkan kanak-kanak itu di dalam kereta jenis Perodua Myvi yang tidak dimatikan enjinnya.
Mengimbau semula kejadian itu yang berlaku pada pukul 11.30 pagi kelmarin di Bandar Baru Kangkar Pulai di sini, Khazlin memberitahu, dia meninggalkan Mohd. Rayyan bersama dua lagi anaknya, Nursabrina Damia, 6, dan Nursofea Hadirah, 4, di dalam kereta untuk membeli barang di sebuah pasar mini yang terletak satu kilometer dari rumahnya.
Katanya, ketika berurusan di kaunter, dia terdengar jeritan Nursofea sebelum dia melihat seorang lelaki melarikan keretanya dan Mohd. Rayyan Azim ada di dalamnya.
“Ketika meninggalkan mereka, saya mengunci kereta dari dalam sebelum Nursabrina keluar untuk menyerahkan telefon bimbit kepada saya di dalam pasar.
“Dalam masa sama, lelaki tersebut terus masuk dan Nursofea yang berada di belakang terus menjerit dan sempat keluar dari kereta,” ceritanya.
@kosmo.com.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...