Wednesday, May 30, 2012

Kerana Nak Cantik, Anak Dibotox Si Ibu

Anak Dibotox Si Ibu

Biasanya, kalau mempunyai anak kecil, ibu atau bapa akan menjaga anak mereka dengan sebaik mungkin dan cuba mengelakkan sesuatu perkara yang tidak elok dari terjadi kepada anak mereka.
Berbeza dengan apa yang berlaku kepada seorang kanak-kanak perempuan yang berusia lapan tahun, Britney Champbell bila mana kanak-kanak itu terpaksa menjadi dewasa sebelum waktunya.
Kanak-kanak yang berasal dari San Francisco itu kerap disuntik Botox diwajahnya oleh ibunya sendiri, Kerry, 34 yang juga seorang pakar kecantikan.
Alasan utama Kerry berbuat demikian kerana perasaan obsesnya untuk melihat anaknya menjadi cantik supaya dapat memasuki pertandingan kecantikan.
Britney diberikan suntikan Botox dengan kuantiti sebanyak 1 hingga 2 mililiter sejak dari Mei 2010 lagi dan cecair itu disuntik di dahi, bibir dan sekitar matanya untuk mencegah proses penuaan.
Selain itu, Britney juga diberikan rawatan ‘waxing’ supaya mencegah pertumbuhan bulu-bulu halus di badannya termasuklah di sekitar kemaluannya.
Bagi Kerry, obsesinya melakukan rawatan itu kepada Britney kerana memudahkan anak gadisnya itu menjadi cantik dan yakin dia boleh menjadi artis, model atau pun penyanyi.
Apa yang pelik, Britney terlalu gembira dengan ‘rawatan’ yang diberikan oleh ibunya!
Britney mengakui ramai temannya berasa cemburu dengan apa yang Britney lalui kerana mereka masih lagi tidak diizinkan untuk mendapatkan rawatan kecantikan oleh penjaga masing-masing.
“Kawan-kawan saya semuanya berasa cemburu. Mereka juga ingin menjadi cantik seperti saya. Kerana tindakan ibu saya, saya mahu memasukkan silikon untuk membesarkan payudara saya dan menjalani pembedahan mengubah bentuk hidung saya,” kata Britney.
Pelik bukan?
@mynewshub.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...