Wednesday, November 16, 2011

Hempas anak atas kaki lima

GEORGE TOWN - Tidak tergambar kesakitan yang ditanggung oleh seorang budak lelaki berusia lapan tahun apabila dia cedera parah selepas ditumbuk, disepak dan dihempas ke lantai oleh bapanya yang naik angin dalam kejadian di Rumah Pangsa Desa Intan dekat Farlim di sini semalam.
Kejadian pukul 11.30 pagi itu berlaku apabila lelaki berusia 34 tahun yang merupakan seorang tabib Cina mendera anaknya di kaki lima rumah hingga meraih rasa simpati jiran-jiran.
Bukan itu sahaja, nenek mangsa yang merupakan ibu suspek turut cedera di kepala selepas dihentak dengan topi keledar oleh suspek ketika warga emas berusia lingkungan 60-an itu cuba menghalang perlakuan ganas anaknya.
Difahamkan, mangsa yang tinggal di rumah itu bersama neneknya sering dimarahi dan dipukul bapanya jika membuat kesalahan kecil termasuk jika lewat menyiapkan kerja sekolah.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, suspek yang hilang pertimbangan terus memukul anaknya walaupun cuba dihalang oleh beberapa jiran.
"Sebelum itu, kepala nenek mangsa turut dihentak dengan topi keledar ketika dia cuba menghalang kejadian itu. Suspek hanya berhenti selepas dia diberkas oleh pihak berkuasa di tempat kejadian kira-kira pukul 12.15 tengah hari.
"Lelaki yang merupakan seorang tabib Cina itu kini ditahan bagi membantu siasatan," ujarnya yang memberitahu suspek baharu sahaja berpisah dengan isterinya beberapa minggu lalu.

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...