Tuesday, October 4, 2011

blog pilihan - resipi oh Malaysia!

nota: ok dibawah adalah entri lama dari sebuah blog pilihan kami pagi ini ya... kami pendekkan citer ianya adalah sebuah blog sendat dgn pelbagai resipi masakan yang henak2 lhazat2 berkhasiat! dipelopori seorang jejaka  yg menggelarkan dirinya sebagai "food blogger" ... memang best blog nih walaupon aku tak reti masak hanya reti makan sahaja..hik...aku teruja dengan usaha dan kegigihan beliau mengumpolkan begitu banyak resipi... dan teruja amat sekali lagi dengan gambar2 yg disnap bersama entri2 diblog...huhuhu... BIKIN GUA LAPORRRRRR JERRR NIH!!  so apa tunggu lagi bawah sekali ada link berkaitan utk anda layari...selain resipi masakan beliau ada sentuh gak isu semasa dll... ok yoks kita skodeng blog!


Yeay entri pertama di tahun 2011! Tahniah buat diri sendiri sebab berjaya jugak update Oh Malaysia. Pada 28 Januari 2011 iaitu semalam, saya dan beberapa orang kawan telah ke Carrefour Wangsa Maju untuk menyokong Hero Malaya yang melakukan amal di pasaraya itu.


Seramai 20 orang pelakon, penyanyi, pengacara, pelawak dan penyampai radio menyertai misi ini seperti Fazley Yaakob, Zahid AF2, Iqram Dinzly, Erry Putra, Farish Aziz, Adi Fashla, Alif Satar, Altimet, DJ NasT, Fizo Omar, Imran Ajmain, Cat Farish, Maulana, Riz Ainuddin, Zizan Raja Lawak, Shaheizy Sam, Kamal Adli, Zahiril Adzim, Zoey Rahman dan Syafie Naswip.
Zahiril Adzim
Erry Putra
Fazley Yaakob
Zahid AF2
Saya dan Zizan Raja Lawak
Rakan blogger. Dari kiri: Bob RedfingerRoslan NazriAndyhowtt dan Amir Said.
Wartawan Melodi
Misi Hero Malaya berjaya menyumbangkan sebanyak RM60,000 dan didermakan kepada pelakon, Bob Kuman yang memerlukannya untuk membeli mesin oksigen dan melakukan pembedahan pintasan perut.
ok now kita layan beberapa resipi beliau ya...

Jika anda suka nasi lemak dan makanan hawker, tidak lengkap perjalanan anda di Melbourne sekiranya tidak singgah di Nasi Lemak House yang terletak di 115 Grattan Street, Carlton. Restoran ini menyediakan pelbagai menu nasi lemak seperti nasi lemak traditional, Kelantan, kerabu, istimewa, Nyonya, seafood, sambal prawns dan Langkawi. Jika anda inginkan kelainan, boleh cuba menu seafood nasi lemak goreng Pattaya atau nasi lemak goreng kampung. Nasi Lemak House turut menyediakan makanan hawker seperti curry laksa, Penang char kuay teow, hokkien mee dan banyak lagi.
Nasi Lemak Langkawi (AUD11.00)

Nasi Lemak Seafood (AUD12.30)
Nasi Lemak Goreng Pattaya (AUD13.80)
OM: Kawan saya cakap nasi lemak goreng Pattaya tu sedap. Tapi saya tak sempat nak rasa. Saya cuba nasi lemak kerabu. Rasa kerabu tu kurang menonjol sebab dorang just letak bawang je. Ada la sikit rasa kerabu. Ayam yang saya dapat pula keras. Nasib baik sambalnya sedap, so dapat cover rasa nasi lemak kerabu tu.
amacam apa rser now? LAPORR kan? hik..aku dah bagitaw dah..hehehe
ok yang meminati masakan, makanan, resipi terus ke blog ini ya! harap entri ini membantu anda semua tak kiralah lelaki atau pompuan kerana org lelaki sekarang pon ramai yg hobinya memasak...hik!


blog nasi lemak house, australia...
blog kongsi resipi, jangan malu jangan segan...
Datang Melaka Tak Sah Tak Singgah Ikan Bakar Umbai!

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...