Sunday, November 15, 2015

Emma Maembong selamat serangan di Paris

Jika anda peminat setia Emma Maembong dan salah seorang pengikutnya di Instagram, pasti anda mengetahui baru-baru ini beliau dan adik- beradiknya berada di kota London untuk melihat perlawanan gusti WWE secara langsung di Manchester. Malah, Emma juga keluarganya turut menggunakan kesempatan tersebut untuk berkunjung ke Paris pula.
Namun, timbul sedikit keresahan di hati peminat beliau tentang keselamatan Emma di sana selepas dunia dikejutkan dengan serangan berdarah di Paris yang setakat ini sudah mengorbankan lebih daripada 100 nyawa  pada hari Jumaat lalu.
Walaubagaimanapun, Emma bersama adiknya, Chacha serta kakak dan abang ipar iaitu Yaya Maembong dan Wan Raja sudah selamat pulang ke tanah air pada hari Rabu lepas.
Alhamdulillah, saya dan ahli keluarga lain selamat sahaja kerana kami sudah pulang sejak tiga hari lalu malah sekarang pun sudah mula kembali bekerja.
Mengetahui berita tentang kes tembakan dan letupan yang berlaku di dewan konsert Bataclan Paris, Wan Raja meluahkan rasa syukur mereka tidak terlibat dengan insiden tersebut.
Alhamdulillah, kami sudah balik dari bercuti. Kami ke sana pada 2 hingga 10 November untuk bercuti. Kami ke Paris sehari sahaja, selebihnya berada di London.
Syukur mereka semua tidak terlibat dengan serangan pengganas tersebut. Memang terkejut juga dengar berita macam ini, dunia sudah tidak aman tetapi paling tak best bila serangan pengganas je mesti orang Islam yang akan dipersalahkan.

Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...