Wednesday, November 13, 2013

ASK 2013: Nad Zainal Bimbang Dibandingkan Dengan Awal & FBI

Nad Zainal
KUALA LUMPUR: Pelakon Nad Zainal berasa bimbang sekiranya penonton membuat perbandingan dengan dua pengacara gandingannya iaitu Awal Ashaari dan Faizal Ismail (FBI) dalam Anugerah Skrin 2013 (ASK 2013) yang bakal berlangsung pada 29 November ini.
Nad atau nama sebenarnya Nadia Zainal, 23, berkata, ini merupakan pertama kali dia mengacara sesebuah program berskala besar dan keadaan itu benar-benar memberikan cabaran buatnya apatah lagi berganding dengan dua personaliti yang mahir dalam acara siaran langsung.
"Saya menerima tawaran ini tanpa berfikir panjang kira-kira sebulan lalu. Walaupun saya pernah mengacara satu program sahaja sebelum ini (Osom - RTM), saya berbesar hati apabila diberi tugasan untuk mengendalikan sebuah anugerah yang berprestij.
"Cuma saya bimbang jika orang ramai membandingkan cara pengacaraan saya dengan Awal dan FBI," katanya.
Nad ditemui pada majlis pengumumannya sebagai pengacara ASK 2013 bersama Awal Ashaari dan FBI di Hotel Doubletree di sini pada Selasa.
Tambah Nad, dia telah membuat latihan selain mendalami karakter-karakter Awal dan FBI agar wujud keserasian ketika mengacara bersama.
"Saya cuba mengenali setiap karakter gandingan saya seperti FBI, dia lebih kepada lawak spontan manakala Awal lebih neutral dalam setiap keadaan.
"Jadi saya menempatkan diri saya sebagai pengacara yang akan dijadikan bahan buli oleh mereka berdua. Tetapi saya juga memastikan akan membalas setiap kata-kata mereka," selorohnya.
Sementara itu, ASK 2013 akan bertemakan ‘konsep kaca’ yang dilihat sebagai refleksi kisah sebenar kehidupan masyarakat dalam drama dan filem.
Pengurus besar kumpulan pengurusan jenama TV3, Siti Nurlisia Mohd Nadzri berkata, elemen kaca itu akan diserapkan sepenuhnya pada malam anugerah tersebut menerusi set pentas, dekorasi serta pakaian dan tatarias para selebriti dalam menghidupkan suasana glamor.
ASK 2013 bakal mempertandingkan 30 kategori yang meliputi 11 kategori drama, tujuh kategori filem, enam kategori penerbitan dalaman dan enam kategori teknikal.
Acara itu akan diadakan secara langsung dari stadium Malawati Shah Alam pada 29 November ini pada pukul 8.30 malam.
@mstar.com.my

Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...