Monday, November 7, 2011

Anuar Zain takot kalah..? Dan Edry Mengaku Sukarnya Cari Pengganti Anuar Zain

Sukarnya Cari Pengganti Anuar Zain
Pencipta lagu Sedetik Lebih, Edry Abdul Halim atau Edry KRU akui agak sukar untuk memilih siapa penyanyi yang bakal menggantikan tempat penyanyi asal lagu tersebut iaitu Anuar Zain untuk bertanding ke peringkat separuh akhir Muzik Muzik 26 pada 2 Disember ini.
Malah Edry KRU memberitahu, biarpun sudah teradapat ramai artis yang disenarai pendek, tetapi sehingga kini dia masih belum lagi memilih atau mengenal pasti mana-mana penyanyi yang sesuai untuk menyanyikan lagu tersebut.
"Agak sukar dan susah juga untuk memilih siapa penyanyi yang boleh menggantikan Anuar Zain. Ini adalah satu pertandingan yang agak besar dan dalam masa yang sama, saya perlu pastikan penyanyi itu tidak mengecewakan Anuar dan peminat.
"Lagipun, saya hanya akan mencari penyanyi yang bagus atau lebih hebat dari Anuar Zain saja. Oleh kerana itu,sehingga kini kami masih tidak dapat mencari siapa penggantinya," katanya yang ditemui selepas sidang media filem Vikingdom, semalam.
Dalam pada itu, apabila ditanya sejauh mana kebenaran khabar angin yang mengatakan penyanyi Jaclyn Victor adalah penyanyi yang akan menggantikan Anuar Zain, Edry bagaimanapun tidak menidakkan.
"Kami sudah ada beberapa nama yang terdiri daripada penyanyi lelaki dan perempuan untuk dipilih bagi menggantikan Anuar Zain dalam separuh akhir Muzik Muzik 26 nanti.
"Cuma kami belum putuskan lagi siapa. Namun saya tak nafikan Jaclyn terdapat dalam senarai kami. Lagipun dia merupakan salah seorang penyanyi yang hebat," jelasnya.
Walaubagaimanapun, Edry KRU memberitahu dia tidak berasa kecewa, malah menghormati keputusan Anuar Zain yang tidak mahu bertanding dalam pertandingan mencari lagu terbaik berkenaan.
"Sebagai komposer saya tak berhak untuk memaksanya. Apa yang dapat saya lakukan ialah dengan menghormati keputusannya.
"Lagipun, saya percaya keputusannya untuk tidak mahu mengambil bahagian bukannya kerana takut kalah atau menang, tapi itu adalah pendiriannya.
"Jadi saya terima sahaja keputusannya itu. Malah dia pun sudah memberi restu kepada saya untuk memilih siapa penyanyi yang akan menyanyikan lagu tersebut pada pertandingan itu nanti," tambahnya lagi.
Selain lagu Seditik Lebih, Edry juga mempertaruhkan beberapa lagu lain di separuh akhir Muzik Muzik 26 iaitu lagu Kisah Dongeng nyanyi Stacy dan Di Penghujungnya nyanyian Iqa.

@murai.com.my

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...