Monday, October 3, 2011

Orang Melayu Jangan Fikiran Negatif, Cemburu! – Kakak Norman


Orang Melayu Jangan Fikiran Negatif, Cemburu!
KUALA LUMPUR – Seorang wanita yang mengaku dirinya sebagai ahli keluarga dan kakak kepada Norman Hakim, tampil untuk membela adiknya itu dari terus dikecam pelbagai pihak ekoran majlis resepsi perkahwinan pasangan Norman – Memey Suhaiza yang ditaja pihak Rafflesia Pearl Centre (Rafflesia) baru-baru ini.
Wanita tersebut yang hanya dikenali sebagai ‘Norish Zaid’ berkata, kritikan pedas oleh Chef Wan terhadap majlis resepsi adiknya itu agak keterlaluan dan beliau menafikan hampir semua pandangan selebriti masakan itu.
“Personally I felt a number of Chef Wan’s statements were a little bit too much. (Secara peribadi, saya merasakan beberapa komen Chef Wan sebagai agak keterlaluan)
“Especially ‘menyifatkan gaun yang dipakai Memey seolah-olah baru keluar dari mesin basuh  & Setakat Berlian and pearls berjuta tu non of the pengantin can take the jewellery pun. Entah2 mlm ni jugak kena telanjang lepas tu Rafelessia ambil la balik simpan.’ IS ACTUALLY TOO MUCH” katanya di ruangan komen berita Mynewshub.my, semalam.
Menurut Norish, mereka dan pasangan tersebut dilayan dengan baik oleh pihak penaja dan Rafflesia dari awal lagi memaklumkan bahawa majlis berkenaan sememangnya bertujuan untuk mempromosikan industri mutiara negara dan perkahwinan itu ke seluruh dunia.
“We & They were actually served very well by Rafflesis’s group etc throughout the whole wedding preparation – In a Royal Suite for a couple of days & nights, no such thing as ‘diorang kena telanhjang terus, laa…!!!’….Rafflessia’s crews were all NICE PEOPLE specially selected to be the main SPONSORS…all the suits were taken care of perfectly well by the crews + the specially hired guards.
“I (as a concerned sister & as critical minded as chef wan—or may be more) had observed & analysed it myself…& we  (family) were also made known earlier that the 12million is not actually for them, (kan dah buat completely dah 3 hari 3 malam di Tenggaroh) but for the WHOLE CEREMONY which is actually aimed to promote Malaysian Pearl Industry & Wedding to the whole wide world” katanya lagi.
Redzuan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan sebelum ini meluahkan rasa kesalnya terhadap majlis resepsi perkahwinan pasangan Norman dan Memey yang dikatakan bagaikan model di majlis mereka sendiri.
Selebriti terkenal itu berkata di laman Facebook miliknya, Chef Wan Fan Club, meskipun majlis yang menelan belanja sebanyak RM12 juta itu berlangsung dengan jayanya namun kedua pasangan pengantin baru itu hanya berperanan sebagai peragawan dan peragawati di majlis itu.
Kakak Norman itu turut menyelar pihak yang memandang negatif terhadap usaha tersebut yang cuba mempromosikan barangan Malaysia.
Beliau juga melihat kritikan yang dilemparkan kepada adik dan adik iparnya sebagai datang dari hati yang kurang senang ke atas mereka.
“Norman & Sweet Memey r selected as their embassy after a number of job done & good record performed to this company long b4 this —tak salah kan? To help promote Malaysia? (see— MALAYs ..stop NEGATIVITY & jealousy-correct ur mind set, please!!!…(..or u r one of them after u’ve gone so far?” ujarnya mempersoalkan pihak yang mempertikaikan majlis tersebut.
Selain itu, Norish turut menjelaskan bahawa majlis tersebut sebenarnya dimulakan dengan bacaan doa yang diadakan di bilik suite hotel berkenaan sebelum majlis dengan Rafflesia dilangsungkan.
Beliau juga menyatakan bahawa majlis Khatam Al-Quran, solat hajat dan bacaan doa selamat turut diadakan pada majlis perkahwinan asal pasangan tersebut yang berlangsung selama tiga hari tiga malam di rumah keluarga masing-masing sebelum ini.
Dalam satu komen berasingan, Norish juga memberitahu bahawa tiada sebarang lagu gereja dimainkan pada majlis perkahwinan adiknya itu sebaliknya yang ada adalah lagu rentak perlahan yang dinyanyikan kumpulan koir yang disertai sebahagian besar anak-anak Melayu.
“Correction-lagu tu, bukan lagu gereja….ahli choir tu, majority anak2 melayu kita dari satu club choir—- lagu2 tu,  memang begitu syahdu & sedap (takkan nak nyanyi rock atau dangdut)….munkin Chef Wan nak lagu nasyid kot? atau tak pernah dengar Choir , kot? Dia hanya ingat choir hanya di gereja?,” jelasnya.
Norish turut meminta Chef Wan sebagai ‘orang tua’ dan bertaraf ‘bintang’ terkenal agar berfikiran bijak serta matang dalam membuat pertimbangan, bersikap positif serta terbuka di dalam memberikan pendapat kepada umum.
Bagaimanapun, Mynewshub.my kurang pasti sama ada benar atau tidak sama ada wanita yang bernama ‘Norish Zaid’ ini adalah benar-benar kakak kepada Norman.
Namun, melalui kesungguhan dan kenyataan panjang lebar yang diberikan di ruangan komen berita yang bertajuk ‘Chef Wan Kritik Pedas Resepsi Norman – Memey’ itu, ditambah pula dengan pengakuannya sebagai ‘NORMAN’S FAMILY REPRESENTATIVE / BIG SISTER’, meyakinkan kami untuk menulis mengenai komen balasnya.
Kami telah cuba menghubungi kembali Norish dan belum lagi mendapat sebarang maklum balas setakat ini.
Apa pun, diharap Norish boleh menghubungi kami untuk kenyataan seterusnya mengenai pertikaian ini bagi memperjelaskan segalanya.
@mynewshub.my
asampedaz: aku setuju kenyataan di atas chef wan keterlaluan dan melampau! apa jadik bila perkahwinanan anaknya di kutok orang? marah tak?? marah kan... boleh komen tapi jagalah jugak maruah orang lain...

kowang baca statement chef wan seorang orang tue yg patot kita hormati...kowang nilaikan sendiri di sini!


ini gambar2 hot anak bujang tok wan yg akan berkahwin soon! sama2 ada anak dan sebagai seorang bapak sepatotnya tokwan lebih prihatin dengan perasaan ibu dan ayah serta keluarga norman/memey bukan main sedap cakap macam mulot longkang! aku hanya utarakan pendapat aku bukan nak membela sesiapa... tapi tak patot kan..! orang yang sudah ada anak pasti memahaminya dan dapat rasakan!




Gambar chef riz anak chef wan seksi
Gambar chef riz anak chef wan seksi
Gambar chef riz anak chef wan seksi
Gambar chef riz anak chef wan seksi

No comments:


Satu lagi kes di Johor Baru, empat sah koronavirus di Malaysia

Satu keluarga memakai penutup muka ketika tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 24 Januari 2020. ― Foto Bernama K...